Z cyklu „Co nowego w…

Z cyklu „Co nowego w MMORPG w ostatnim czasie”…

1. The Witcher Monster Slayer

Znowu wcielimy się w Wiedźmina tyle, że tym razem w realnym świecie. Monster Slayer będzie wzorowany na Pokemon GO, a nam przyjdzie przemierzać mroczny świat pełnego potworów i ciekawych znajdziek. Nasza postać będzie się rozwijać, korzystać z alchemii, handlować z kupcami i zdobywać coraz bardziej prestiżowe trofea.

2. Darmowe testy Archeage Unchained

Przetestować gierkę będzie można od 28 sierpnia do 2 września. Generalnie kupiłem podczas premiery i „delikatnie” zawiodłem się tym, co wydawca wyprawiał z tą grą. Mowa tutaj zarówno o niezbyt udanym starcie i różnych exploitach, jak i kombinacjach z item shopem.

3. Premiera World of Warcraft Shadowlands

Premiera Shadowlandsów została ogłoszona na 27 października równo o północy! To daje pewne przypuszczenia, że pod koniec września będzie można się spodziewać pre-patcha.

https://www.wowhead.com/news=317677/shadowlands-global-launch-on-october-26th-na-27th-eu

4. The Lineage: Origin

Ostatnio coraz głośniej o MMORPG ze świata Lineage’a. Sama mechanika gry niewiele będzie miała wspólnego z dobrze znanym L2, bo Origin wprowadzi inny podział na rasy i klasy, a także zaserwuje nam kamerę w rzucie izometrycznym. Nauczony jednak doświadczeniem z Lost Ark Online, obstawiam, że grać będzie się przyjemnie. Jedynym problemem będzie ewentualna data premiery w Europie… Koreańczycy zaczynają testy 30 września.

https://www.youtube.com/watch?v=CqScQIofkDg

5. Pre-rejestracja na serwery Dofusa Retro

Rozpoczęła się rezerwacja nicków na serwerach Dofusa Retro… I to nie byle jakich serwerach, bo będą oferowały rozgrywkę bez multiboxingu. Takie rozwiązanie już istnieje na aktualnie działających serwerach standardowego Dofusa i jak dla mnie jest to strzał w dziesiątkę, bo multiboxing w grze turowej skutecznie zniechęcał mnie do gry.

https://www.dofus.com/en/mmorpg/news/single-account-retro-server

6. Update The Shattered Warpgate do Planetside 2

Rogue Planet Games zapowiedziało aktualizację zwaną The Shattered Warpgate do Planetside 2. Update ma wprowadzić wielopoziomowe kampanie rozgrywane w otwartym świecie gry. Każda z nich ma oferować różniące się od siebie etapy przez które gracze będą przechodzić wraz z progresem danej kampanii, a każdy etap będzie wymagał odpowiedniego przystosowania i dopasowania taktyki. Przykładem może być część związana z eksplozją jednego z kontynentalnych Warpagate’ów, ponieważ mapa będzie się zmieniać na skutek wywołanych zniszczeń.

7. Fallout 76 ze skalowaniem

Stało się to, za czym w grach MMORPG za bardzo nie przepadam. Panowie z Bethesdy postanowili wprowadzić do Fallouta 76 aktualizację zwaną „One Wasteland”, która będzie odpowiedzialna za skalowanie potworów. Zasięg levelowy skalowania będzie oczywiście w jakiś sposób ograniczony, ale same krainy pod względem wymagań levelowych będą znacznie bardziej elastyczne. Aktualizacja powinna wejść w życie we wrześniu.

https://fallout.bethesda.net/en/article/2aiPcVQCFBeQvR8QXp9blD/inside-the-vault-one-wasteland-preview

8. Ashes of Creation Development Update 28.08

W piątek odbył się stream z udziałem Stevena Sharifa (Creative Director), z którego dowiedzieliśmy się, że:
– Powstały kolorowanki inspirowane światem Ashes of Creation,
– Intrepid Studios prowadziło rekrutację i udało się zapełnić 16 z 24 stanowisk,
– Intrepid Studios będzie przenosiło się do nowego biura, jednak wbrew wcześniejszym zapowiedziom będzie to dopiero w przyszłym roku. Wynika to głównie z tego, że zmiana biura oraz start Alphy 1 mógłby sporo namieszać w organizacji pracy,
– Alpha 1 powinna wystartować do końca roku,
– Przeprowadzono update silnika gry z Unreal Engine 4.2.3 do 4.2.5,
– Zaprezentowano Hybrid Combat System, czyli możliwość przełączania się między trybem sterowania Non-target a standardowym Tab-targetowaniem. Jest to dopiero wstępny zarys i twórcy są otwarci na wszelkie sugestie,
– Ashes of Creation oferuję sporą customizację w kwestii doboru skilli aktywnych i pasywnych. Jeśli ktoś sobie życzy, to będzie mógł oprzeć się w głównej mierze na skillach pasywnych,
– Steven Sharif zapewnił, że interfejs również będzie bardzo elastyczny i każdy dostosuje go do swoich potrzeb,
– Castle Siege będą możliwe do przetestowania w trakcie Alphy 1, jednak zamek oddany do testów będzie nieco mniejszy niż ten, z którym spotkamy się w dniu premiery. Zanim jakakolwiek gildia przejmie kontrole nad zamkiem, to będzie on pod panowaniem NPCów. Im dłużej jakaś gildia panuje nad zamkiem, tym większe benefity otrzymują. Gildia, która ma pod władaniem zamek, może zarządzać podatkami, surowcami i podejmować decyzje w sprawach rozwoju murów zamku, garnizonu NPCów, który będzie go bronił.
– Poziom Node’a wpływa na takie szczegóły jak choćby pochodnie w mieście.
– Jeśli pozostawimy dzieci w domu, a dom sposób na skutek oblężenia node’a, to będziemy musieli je odzyskać z sierocińca.

Ashes of Creation – MMORPG, którego ambicja przytłacza

Jeśli chcesz być na bieżąco z rynkiem MMORPG, to wbij na Discorda i zaobserwuj autorski tag #altermmo

#mmorpg #multiplayer #gry #pcmasterrace #mmo