STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X

W miniony czwartek, tj. 23 lipca, podczas konferencji Xbox Games Showcase zaprezentowano pierwszy zwiastun z zapowiedzianego oficjalnie w maju 2018 roku STALKER-a 2. Trwający niespełna dwie minuty trailer prezentuje sceny wyrenderowane na silniku gry. Nie oznacza to, że gra tak będzie wyglądać w rzeczywistości, ale jest to cel, jaki sobie twórcy wyznaczyli i do jakiego chcą dążyć. Jako że gra nie powstaje z myślą o Xboksie One i PlayStation 4, tylko zmierza wyłącznie na PC i Xboksa Series X, jakość grafiki może się zbliżyć do poziomu prezentowanego na zwiastunie. Czas pokaże, jaki skok w oprawie wizualnej przyniosą gry tworzone pod konsole nadchodzącej generacji i bez ograniczeń nakładanych przez obecny sprzęt. Tymczasem dowiedzieliśmy się, że STALKER 2 obsłuży technikę ray tracingu.