NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS – Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Od czasu debiutu kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 z rodziny Turing, nie ustają dyskusje na temat zastosowania technik rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości (tzw. upscaling). Wraz z wprowadzeniem wysoce obciążającego Ray Tracingu stało się jasne, by móc korzystać z najwyższych detali w wysokiej rozdzielczości, konieczne będzie posiłkowanie się takimi sztuczkami. Pierwszą, dużą techniką jest NVIDIA DLSS, które wprowadzono wraz z architekturą Turing. Przez długi czas NVIDIA miała niemalże monopol na tego typu rozwiązania na PC. W tym roku sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. AMD wprowadziło własne rozwiązanie o nazwie FidelityFX Super Resolution. Do tego Intel, niczym przysłowiowy Filip z konopi, rzucił światło na swoją technikę XeSS. Każdy z producentów wychodzi jednak z innego założenia, co do stosowania rekonstrukcji obrazu. Jest to bardzo ciekawy okres, w którym możemy podyskutować na temat tego, który z pomysłów będzie finalnie zwycięzcą tego starcia.